Zoeken en vinden

Zoeken en vinden / Handige tools

Door middel van handige tools kunt u zonder uitgebreid te zoeken die informatie ontvangen die u interessant vindt. We geven een voorbeeld: als marketingbureau vinden wij het nuttig om te weten wie zich op dat moment bezighoudt met marketing. We voeren het woord marketing in op Google Alerts samen met ons e-mail adres en klikken op de knop “melding maken”. Google stuurt ons een bevestigingsmail en daarop reageren we door de link aan te klikken. We krijgen nu dagelijks een e-mail met daarin alle nieuwe zoekresultaten op Google van het woord marketing.

Zo houden we onze concurrenten in de gaten en genereren we leads die we  kunnen  benaderen.

Social media

Liefhebbers van Twitter kunnen met behulp van www.tweetdeck.com een “Search” een kolom aanmaken. Alles wat over het ingevoerde onderwerp wordt getweet verschijnt in die kolom! Als iemand tweet dat hij/zij met marketing bezig is, dan kunnen ze hier vast wel wat tips of hulp bij gebruiken?!

Met de netwerksite Linkedin maakt u eenvoudig een zoekprofiel aan voor potentiële klanten! Zoek op Advanced search naar uw doelgroep, klik op search en rechts bovenaan vindt u save / opslaan. De rest wijst zich vanzelf!

Wilt u LinkedIn grotendeels in het Nederlands? Zoek dan op Google naar LinkedIn. In de zoekresultaten staat linkedin.com bovenaan met daarbij [vertaal deze pagina] die u aan kunt klikken. Veel plezier met uw Nederlandstalige Linkedin.

Met de netwerksite Xing (tegenhanger van LinkedIn) kunt u zogenaamde ´agents´ aanmaken. U vult een profiel in van de soort klant die u zoekt en zodra een nieuw lid zich aan meldt die voldoet aan uw profiel, dan ontvangt u hier een e-mail van.

Ontvangt u teveel zoekresultaten? Maak dan uw zoekwoorden specifieker, bijvoorbeeld marketingplan i.p.v. marketing. Ontvangt u te weinig of geen resultaten? Misschien gebruiken mensen andere woorden dan u gebruikt voor hetzelfde?

Gebruik synoniemen, bijvoorbeeld klantenwerving i.p.v. acquisitie