Verkoop tips

 

Verkoop tips, de nieuwste tips staan bovenaan.

Verkooptips

  • Lever meer dan je klant verwacht. Zo genereer je mond tot mond reclame.
  • Korting geef je aan de honden, van de marge geniet je zelf.
  • Een goeie korte vraag kan meer bereiken dan een kwartier praten!
  • Spiegelen van lichaamshouding geeft vertrouwen blijkt uit onderzoeken. Wacht ongeveer 10 seconden met ongeveer de zelfde houding aan te nemen als uw gesprekspartner.
  • Waar gaat het over? Beantwoord u met “over zijn / haar linkedin profiel” en u word doorverbonden.
  • Zorg voor een geautomatiseerd systeem voor het uitvoeren van acties. #vergetenisnietverkocht
  • Een “klik” hebben met iemand kun je sterk beinvloedden. Doe je best, je klanten betalen je ervoor.
  • Baseer je scoringspercentage bij nieuwe prospects op vergelijkbare afspraken op het verleden. Altijd beter dan het gevoel van een rommelende onderbuik.
  • Je kunt betrouwbaarder over komen door je gesprekspartner te spiegelen in woord en lichaamshouding. Doe het niet opvallend!
  • Mensen kopen een dienst of een product, gunning is waarom ze het van jou kopen.
  • Probeer niet iedere klant vast te houden, een natuurlijk verloop is gezond voor iedere organisatie.
  • Laat uw product / dienst aantrekkelijk zijn voor je klant, die beslist immers of je verkoopt of niet.
  • Het verschil tussen een goede en slechte verkoper? De goede vraagt en de slechte praat.
  • Een verkoper verkoopt de factuur, de offerte is gratis.
  • Verleid een klant om vragen te stellen, het werkt veel beter dan hem met een prijslijst door zijn strot te duwen.
  • Een offerte na bellen loont, uw gesprekspartner heeft misschien net dat laatste duwtje nodig om ja te zeggen.
  • Blok nu, ja nú! een dag in je agenda. Deze dag ga je spontaan op koffie bezoek bij mensen die je hebt leren kennen en waar je een zakelijke klik mee hebt. Bereid je niet voor, doe het spontaan. Het levert meer op dan je zou verwachten.
  • Hoeveel mogelijke klanten in je eigen Gemeente kennen je bedrijf?
  • Veel mensen vinden diensten verkopen moeilijker dan producten. Ga daarom uw diensten als producten zien. Een vast aantal uren, een vaste prijs e.d. Neem als voorbeeld een workshop.
  • Geef je klant een aantal leads, vraag dan of hij / zij nog leads voor jou heeft. Succes verzekerd.
  • Stop niet met kennismaken met je klant. Je zult zien dat je meer voor elkaar kunt betekenen dan je zou denken.
  • Wees eerlijk, wees oprecht en sta open voor koopsignalen.
  • Relativeer en evalueer ieder verkoopgesprek zodra u de kans ervoor krijgt (bijv. in de auto) U zult zien dat u leert van uw eigen plus en minpunten.
  • Ga eens spontaan bij uw klanten op de koffie, ze waarderen die extra aandacht.
  • Heb iedere dag minstens drie contactmomenten met koude contacten, dit mag per telefoon of bijvoorbeeld met Linkedin
  • Kom op tijd op je afspraak, het kost niets meer en je eerste afspraak ben je al nagekomen!
  • Probeer eerst iets kleins te verkopen, als er één factuur over de dam is…..
  • Wees niet goedkoop, maar ook niet te duur! (tips: prijsbepaling)
  • Kleedt u gepast, liever iets te netjes dan te slordig. U heeft immers maar een kans op de eerste indruk!
  • Verkoop aan de telefoon geen product of dienst maar een afspraak!
  • Een klant is koning, maar u blijft keizer!
  • Bedank na een opdracht of project gerust uw klant voor de fijne samenwerking. Slijmen en liegen is niet gepast!
  • Vraag aan uw klanten welke producten of diensten ze nog meer van u willen afnemen.