Telemarketing tips

Telemarketing tips

U hebt het vast wel eens gelezen ”Om succesvol te zijn als ondernemer moet u minimaal 4 uur per week met uw doelgroep telefoneren”. Als bellen uw hobby is, dan belt u leuk iedere week een aantal klanten binnen. Een ruime meerderheid ondernemers / verkopers doet liever niet aan telemarketing. Dat is raar, we kunnen ons geld bij elkaar bellen en toch doen de meeste mensen het niet. Dan zal er een goede reden zijn waarom mensen niet of liever niet bellen? Lees verder voor tips over telemarketing.

Onderzoek naar telemarketing

Uit onderzoek is gebleken dat veel mensen negatieve gevoelens hebben bij telemarketing. Telemarketeers zijn opdringerig, zelfs tot aan het agressieve toe.  Dat wil toch niemand? Zeker niet voor uw eigen bedrijf, we hebben allemaal geleerd dat de klant koning is.

Als u telemarketing niet leuk vindt, dan is het misschien beter dat u het niet doet. Mensen die met tegenzin bellen, krijgen meestal een heel laag scoringspercentage. Tijdens het bellen wordt u steeds negatiever en dat straalt u uit. Uw gesprekspartner zal dat op dezelfde manier beantwoorden. Er ontstaat dan snel een negatieve spiraal in de gesprekken. Daardoor zal de lust om te bellen bij u snel verdwijnen.

Alternatieven voor telemarketing

Als u het toch wilt proberen doe het dan op een plezierige manier. Probeer zo weinig mogelijk te vertellen over uw bedrijf, dienst of product. U probeert afspraken te maken, ga mensen niet zitten vervelen met lange gesprekken.

Als u besluit niet te gaan bellen, hoe krijgt u dan opdrachten?
Probeer netwerkbijeenkomsten, digitale netwerken en korte e-mail berichtjes.
Sleutelwoord is kennismaking, het krijgt veel deuren open!

Maak klanten werven weer leuk!

Zorg ervoor dat u uw doelgroep helder voor ogen heeft. En probeer dan eens om op een leuke manier klanten te werven.

Zakendoen met een glimlach is altijd leuker!