Dé tien acquisitietips

1. Niet denken maar doen!
Veel mensen hebben er last van, acquireren is belangrijk maar blijft te vaak op de “to do” lijst staan. Des te langer u wacht, des te hoger de drempel.

2. Benader bedrijven zoals u wenst dat andere u benaderen!
Wij mensen variëren in allerlei rassen, soorten, geuren en kleuren maar één ding hebben we gemeen, niemand wil dominant of agressief benaderd worden.

3. Alles op zijn tijd!
Eerst kennismaken en dan pas verkopen. Bij het netwerken of bellen maakt u eerst een afspraak, tijdens die afspraak kunt u pas beginnen met verkopen.

4. Niet warm, niet koud!
Probeer bij het aquireren raakvlakken te vinden met uw gesprekspartner, een gedeelde interese, hetzelfde netwerk o.i.d het helpt acquisitie makkelijker te maken.

5. NIVEA, Niet invullen voor een ander!
Iets aanbieden wat je klant niet nodig heeft is zinloos. Probeer niet zelf in te vullen wat uw klant wenst, maar vraag het.

6. Nooit negatief zijn over uw concurrent!
Ooit heeft uw klant voor de concurrent gekozen of kiest er alsnog voor! U bent dus negatief over de beslissing van uw gesprekspartner.

7. Adviseer alleen als een klant advies nodig heeft!
Het is erg saai iemand te horen praten over iets wat je al hebt besloten.

8. Spreek de waarheid!
Al is uw leugen nog zo snel, uw klant achterhaalt hem wel!

9. Acquireer alleen klanten die bij uw bedrijf passen!
Grote vissen zijn leuk maar kosten heel veel tijd en energie, kleine vissen zijn veel handelingen mee gemoeid, de gemiddelde vis smaakt het best.

10. Evalueer!
Stop met dingen die niet werken, doe dingen die wel werken!