Comfort zone

Iedereen heeft het, dingen die wel leuk zijn en dingen die niet zo leuk zijn. Dit gaat over de zogenaamde “comfort zone”. Klinkt logisch, maar is het dat ook en waar komt dat gevoel vandaan? Nu is er een discussie over ritueel slachten met sterke voorstanders en sterke tegenstanders. De voorstanders hebben vanuit het geloof meegekregen dat de dieren tijdens bewustzijn worden afgemaakt, uit respect voor het dier! De tegenstanders vinden dit respectloos, een dier afmaken zonder verdoving.

Welke kant kies jij, of wat is jouw comfort zone?

Ondernemerschap

Een nadeel van het ondernemerschap is dat je meerdere functies hebt dan je normaal in loondienst zou hebben. Het hoeft natuurlijk niet, maar om allerlei redenen zoals kosten is het vaak wel zo. Bijvoorbeeld, je wordt manager bij het aannemen van je eerste werknemer terwijl het nooit een competentie is geweest en vaak ook geen wens, maar toch ben je het.

Marketing

Marketing hoort bij velen wel in de “comfort zone” thuis is gebleken uit ons onderzoek. Netwerken en verkopen worden in de meeste gevallen ook wel als prettig ervaren. Maar…(er moet een maar zijn!) wat denkt u van nieuwsbrieven (lees spam), telemarketing en direct mailing? Nog maar niet te spreken over de twitterberichten in de trant van: “ik ga nu even koffie zetten”. Oh ja, en niet vergeten: “ik connect op LinkedIn alleen met mensen  die ik ken”.

Persoonlijk

Veel mensen denken bij klantenwerving / acquisitie vaak alleen aan telemarketing of mailings versturen. Juist die 2 manieren liggen meestal niet in hun “comfort zone”. Om meer klanten te kunnen krijgen gaan de meeste ondernemers dan maar netwerken. Het rare is dan wel dat ze niet gaan netwerken met bijvoorbeeld Linkedin of andere vormen van online netwerken.

Wel of niet?

Kijk eens naar andere manieren van netwerken en klantenwerving die wél in uw “comfortabele zone” liggen.

Er zijn er zo veel, we helpen u graag ze te vinden!

Of wilt u geen leuke onderneming?